Pierre Favre. ARTE Quartett and Michel Godard
Saxophones
Pierre Favre: Drums, Percussion,
Compositions
Michel Godard: Tuba, Serpent
Beat Hofstetter: Soprano Saxophone
Sascha Armbruster: Alto Saxophone
Andrea Formenti: Tenor Saxophone
Beat Kappeler: Baritone Saxophone
Recorded by Martin Pearson and Benno Hofer
Cover Art: Andrea Alteneder
Liner Notes: Bert Noglik
Photos: Franesca Pfeffer and Thomas Cugini
Intakt CD 091 / 2004
The percussionist
as poet, the drummer as sound painter, the composer as storyteller,
and the improviser as artist of survival. What Pierre Favre writes for
the Arte Quartet is like a choral fantasy, a suite for individualists
with a strong collective spirit. Four singers, each with their own utterly
unique timbre, a chamber choir with a highly developed sonic sensuality.
The percussionist runs his threads between the voices, becomes one himself,
creates space, provides the beat, or drives everything onward. Carefully
and decisively. With a sensitivity based on inner strength. And then
there is Michel Godard, the deep peer, the free spirit with the metallic
tuba and the wooden serpent that magnificently mixes with the saxophone
voices or unfolds as counterpoint singing. Favre's compositions emerge
from this feeling for the orchestral, for the cooperation and conflict
of voices.
Der Perkussionist
als Poet, der Schlagzeuger als Klangmaler, der Komponist als Geschichtenerzähler
und der Improvisator als Überlebens- künstler. Was Pierre Favre für
das Arte Quartett schreibt, gleicht einer Chorfantasie, einer Suite
für Individualisten mit starkem Kollektivgeist. Vier Sänger mit jeweils
völlig eigenem Timbre, ein Kammerchor mit hochentwickelter Klangsinnlichkeit.
Der Perkusssionist fädelt sich in die Stimmen ein, wird selbst zu einer
solchen, schafft Raum, gibt das Schrittmass vor oder treibt voran. Behutsam
und entschlossen. Mit einer Sensibilität, die auf innerer Kraft beruht.
Und dann ist da Michel Godard, der tiefe Gegenspieler, der Freigeist
mit der metallischen Tuba und dem hölzernen Serpent, das sich prächtig
mit den Saxophonstimmen mischt oder als kontrapunktischer Gesang entfaltet.
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